جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
۴:۰۵ قبل از ظهر
logo akhbarenovin
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن

جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

سفر ۳ فضانورد با موشک سایوز به ایستگاه فضایی بین‌المللی

موشک روسی سایوز که سه فضانورد را به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) انتقال می‌داد، روز شنبه، دو روز پس از اینکه پرتاب آن در آخرین لحظه متوقف شد، پرتاب شد.

به گزارش اخبار نوین به نقل از خبرگزاری تسنیم، موشک روسی سایوز که سه فضانورد را به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) انتقال می‌داد، روز شنبه، دو روز پس از اینکه پرتاب آن در آخرین لحظه متوقف شد، پرتاب شد.

فضاپیمای حامل فضانورد ناسا، تریسی دایسون، اولگ نوویتسکی روسی و مارینا واسیلوسکایا از بلاروس به آرامی از مرکز پرتاب بایکونور اجاره ای روسیه در قزاقستان پرتاب شد.

این پرتاب برای روز پنجشنبه برنامه ریزی شده بود اما با یک سیستم ایمنی خودکار حدود 20 ثانیه قبل از بلند شدن متوقف شد. یوری بوریسوف، رئیس آژانس فضایی روسیه گفت که افت ولتاژ در یک منبع برق باعث توقف پرتاب شد.

کپسول فضایی بالای موشک هشت دقیقه پس از پرتاب جدا شد و در مدار قرار گرفت و سفری دو روزه به ایستگاه فضایی را آغاز کرد. اگر پرتاب طبق برنامه در روز پنجشنبه انجام می شد، این سفر بسیار کوتاهتر بود.

این سه فضانورد قرار است به خدمه ایستگاه متشکل از فضانوردان ناسا، لورال اوهارا، متیو دومینیک، مایک بارات و ژانت اپس و همچنین اولگ کونوننکو، نیکولای چوب و الکساندر گربنکین روسی بپیوندند.

نوویتسکی، واسیلوسکایا و اوهارا قرار است در 6 آوریل به زمین بازگردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو کردن