جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن

چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نخستین المپیک ورزشی محیط‌بانان برگزار می‌شود

نخستین المپیک ورزشی

نخستین المپیک ورزشی محیط‌بانان برگزار می‌شود

به گزارش اخبار نوین به نقل از تهران – ایرنا – معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نخستین المپیک ورزشی محیط‌بانان کشور شهریورماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست، نورالله مرادی با اشاره به نقش و اهمیت ورزش و اثرات مختلف آن در زندگی و همین‌طور ارتباط مستقیم ورزش و محیط زیست، اظهار داشت: برهمین اساس، نخستین دوره المپیک ورزشی محیط‌بانان به ابتکار سازمان حفاظت محیط زیست طراحی شده و شهریورماه امسال برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: محیط‌بانان به واسطه حضور مستمر و فعالیت در عرصه‌های مختلف طبیعی کوه، دشت، جنگل، دریا و تالاب از آمادگی جسمی مطلوبی برخوردارند و در انجام ماموریت‌های خود برای حفاظت از محیط زیست به طور طبیعی ورزش‌های مختلفی را انجام می‌دهند و برگزاری المپیک ورزشی می‌تواند علاوه بر ایجاد فضای رقابتی برای افزایش توانمندی‌های جسمی، به افزایش انگیزه و رشد فردی محیط‌بانان نیز منجر شود.

وی چشم‌انداز سازمان حفاظت محیط زیست از برگزاری المپیک ورزشی محیط‌بان کشور را رسیدن به المپیک ورزشی محیط‌بانان جهان دانست و افزود: برای تحقق این موضوع سه مرحله را طراحی و برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

نخستین المپیک ورزشی محیط‌بانان برگزار می‌شود

مرادی گفت: گام اول به صورت آزمایشی است و در قالب مسابقات داخلی بین محیط‌بانان کشور برگزار می‌شود که بتوانیم برای این موضوع ظرفیت‌سنجی کنیم، اگر در گام نخست موفق بودیم، در گام دوم مسابقات با حضور کشورهای منطقه برگزار خواهد شد و در گام سوم با همکاری کشورهای منطقه به‌ صورت رسمی المپیک محیط‌بانان جهان را خواهیم داشت.

وی گفت: قطعا در راه تحقق برگزاری المپیک محیط‌بانان از مشورت‌های تخصصی کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون‌های مربوطه بهره‌مند خواهیم شد.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، استان‌های قزوین و البرز را به عنوان میزبانان نخستین دوره مسابقات المپیک ورزشی محیط‌بانان کشور معرفی کرد و گفت: این مسابقات در شهریورماه امسال و به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.

وی گفت: رشته‌های ورزشی این دوره شامل سه گانه، دارت، تیراندازی، فوتسال و پیاده‌روی ۲۰ کیلومتر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو کردن